22-4 - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Jopie ik - WaarBenJij.nu 22-4 - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Jopie ik - WaarBenJij.nu

22-4

Blijf op de hoogte en volg Jopie

22 April 2013 | Portugal, Funchal

Bon dia!

We zijn in Funchal, Madeira. Na een lekker, maar tamelijk duur (€ 3,50) koppie cappuccino, staan we in de rij voor de cable car. Hoor ik J. ineens zeggen 'Harry', terwijl hij naar zijn gulp wijst. De kerel moet door zijn vrouw aangetikt worden, voordat hij iets begrijpt. En nog geen dankjewel! Echt, de volgende blijft maar rondlopen met zijn hele zakie buitenboord!

Na een prachtig ritje omhoog, nemen we dé manier om in Funchal beneden te komen en dat is per tobogan. Een houten slee, eerst getrokken en dan bestuurd door twee (in ons geval tamelijk oude) heren. De asfalt weg is inmiddels glimmend geworden. Je komt tot ongeveer halverwege de berg naar beneden, waar de taxi's staan te wachten. Ondanks dat ze zeggen dat het 7 kilometer is naar beneden (no way!) nemen wij de benenwagen. We zouden gemakkelijk in een half uurtje beneden kunnen zijn, maar onderweg zie ik een kapsalon, tijd voor een knipbeurtje! J. zit aan de gratis internet, dus die vindt het niet erg om te wachten. Dan vinden we nog een leuk zonnebrillen zaakje en is het tijd om naar de QM2 te gaan. Het is zo'n lekker weer dat we heel lang op dek 13 liggen, dus zit er niks anders op dan een pizza/pasta te gaan halen. We komen bij de Chef's galley, zegt de kok: twee maal met pepperoni, champignons, uien, voor meneer 'a little bit spicy' en voor mevrouw 'extra cheese'. Echt waar, we komen hier niet vaak!!

Voor we gaan koffiedrinken, pakken we alvast een koffer in. Na een keer of tien 'dat gaat nooit passen', besluiten we morgen maar verder te gaan.

Verslag uit: Portugal, Funchal

Queen Mary 2

We varen met de Queen Mary 2, rederij Cunard. Een reis van 106 dagen, M303 is de reiscode.

26 April 2013

23-4

22 April 2013

22-4
Jopie

Welkom bij ons reisverslag! We proberen zo vaak en zo veel mogelijk informatie te delen, maar willen niet dat de hele wereld weet dat we bijna 4 maanden aan het cruisen zijn. Hierbij dan ook het verzoek om niet onze namen te vermelden of die van onze meiden. Wij weten zeker dat we veel plezier zullen hebben en dat wensen we jullie ook met het lezen van onze reisverhalen.

Actief sinds 10 Feb. 2012