4-2 - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jopie ik - WaarBenJij.nu 4-2 - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jopie ik - WaarBenJij.nu

4-2

Blijf op de hoogte en volg Jopie

04 Februari 2013 | Sri Lanka, Colombo

4-2 wbj.nu

Op excursie in Colombo, Sri Lanka (voormalig Ceylon). De stad Colombo is niet zo heel groot en dus valt het al snel op dat we in rondjes rondrijden. Het is vandaag 'bank holiday', dus alle winkels zijn gesloten. Maakt niks uit, op de kade hebben diverse lokale marktkoopmannen een stalletje staan, dus een vlag kopen lukt daar ook wel. Ze willen het liefst Amerikaanse dollars hebben, maar wij willen onze laatste Sri Lanka'se roepies kwijt. Een enorme vlag met gouden randje kost 1500 roepies (omgerekend 30 dollar), maar als we met mister ééntand onderhandelen in dollars mogen we de vlag voor 8 dollar meenemen. Voor de overgebleven roepies koopt J. een houten buddha voor me.

Terug naar de excursie, we stoppen bij een prachtig hotel aan zee waar we een refreshment krijgen, daarna rijden we door naar een hele mooie buddhistische tempel. Buiten staan bankjes, want de schoenen moeten uit. Vlak voor de ingang van de tempel staat een bankje met 4 mannen er op. Ongelukkig genoeg staan er 3 tegelijk op, waardoor de vierde man op een plotseling kiepende bank achterblijft. 'Fucking Hell' roept hij echt keihard. Ik moet weer enorm lachen natuurlijk!

Op het daily program staat iedere dag op verschillende tijdstippen: friends of Bill W. en friends of Dorothy LGBT. Mensen met veel vrienden/zakengasten aan boord, dachten wij. Nu zitten wij het verhaal te vertellen tegen mensen aan tafel over de vallende man, zegt zij: dan zal ik je ook een leuk verhaal vertellen. Eén van onze kennissen is naar zo'n bijeenkomst gegaan met de mededeling 'I've come to pay my respects to Dorothy' en toen werd haar netjes uitgelegd dat deze bijeenkomsten speciaal zijn voor 'gays and lesbiens'. Weer wat geleerd, schijnt overal ter wereld op cruiseschepen hetzelfde genoemd te worden. 'Why they just don't say so?'

We zitten ff te rekenen, als we twee keer een taxi nemen naar het Hilton (we gaan natuurlijk niet als janus tjiep-tjiep zitten!) en daar een uur internet kopen (+/- 8 dollar p.u.) zijn we meer kwijt dan dat we aan boord een uurtje internetten. En omdat we jullie niet langer in spanning willen laten zitten, gaan we dat doen. Moet ook nog even zeggen dat ik wel heel Buddha bezig ben geweest, want ik vind een ring (met diamant) in de lift en ga hem keurig netjes naar de receptie brengen. Je krijgt wat je geeft, zegt Buddha!

Verslag uit: Sri Lanka, Colombo

Queen Mary 2

We varen met de Queen Mary 2, rederij Cunard. Een reis van 106 dagen, M303 is de reiscode.

26 April 2013

23-4

22 April 2013

22-4
Jopie

Welkom bij ons reisverslag! We proberen zo vaak en zo veel mogelijk informatie te delen, maar willen niet dat de hele wereld weet dat we bijna 4 maanden aan het cruisen zijn. Hierbij dan ook het verzoek om niet onze namen te vermelden of die van onze meiden. Wij weten zeker dat we veel plezier zullen hebben en dat wensen we jullie ook met het lezen van onze reisverhalen.

Actief sinds 10 Feb. 2012