30-1 - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Jopie ik - WaarBenJij.nu 30-1 - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Jopie ik - WaarBenJij.nu

30-1

Blijf op de hoogte en volg Jopie

30 Januari 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

We varen vanaf Abu Dhabi door de golf van Oman en de Arabische zee richting Cochin in India, dat is nog ruim 1500 zeemijlen. Omdat dit stuk nog steeds geldt als piratengebied, hebben we vanochtend om 10.00 uur opnieuw de emergency drill. Altijd gezellig, even bijkletsen met de oude buren en kennismaken met de nieuwe.

Vandaag wandelen we 13 rondjes op dek 7. We varen met een snelheid van 19 knopen, temperatuur is 23 graden, positie van het schip 25 21.74N 057 30.47E. Vannacht gaat de klok weer een uur vooruit, dan is het hier 4 uur vroeger dan bij jullie. Barometer staat op 1012 en is stijgende.

Om 14.15 doen we mee aan een Padel toernooi. Volledig onverdiend verlies ik mijn eerste wedstrijd en lig meteen uit het toernooi. Dan is J. aan de beurt. Hij heeft zijn nieuwe schoenen aan met een soort fluorescerende veters. Hoor ik een Engelsman naast me zeggen: 'this is gonna be easy. That guy must be so short of sight, he can't even find his own shoe-laces'. J. wint 2 dubbels, maar vliegt er in de halve finale uit. Zoals de Engelsen zeggen: unlucky!

Vanavond voor het eerst 'frogs legs' gegeten. Niet heel bijzonder, afgezien van het feit dat J. bij iedere hap die ik nam heel zachtjes 'kwaaak' zegt.

We gaan naar de 3D film Prometheus. Mensen hadden ons al gewaarschuwd dat het niks zou zijn, nou dat klopte! We houden het nog een uur uit, maar dan zijn we er echt klaar mee. Op naar de koffie! (Met koekjes).

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Queen Mary 2

We varen met de Queen Mary 2, rederij Cunard. Een reis van 106 dagen, M303 is de reiscode.

26 April 2013

23-4

22 April 2013

22-4
Jopie

Welkom bij ons reisverslag! We proberen zo vaak en zo veel mogelijk informatie te delen, maar willen niet dat de hele wereld weet dat we bijna 4 maanden aan het cruisen zijn. Hierbij dan ook het verzoek om niet onze namen te vermelden of die van onze meiden. Wij weten zeker dat we veel plezier zullen hebben en dat wensen we jullie ook met het lezen van onze reisverhalen.

Actief sinds 10 Feb. 2012