29-1 - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Jopie ik - WaarBenJij.nu 29-1 - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Jopie ik - WaarBenJij.nu

29-1

Blijf op de hoogte en volg Jopie

29 Januari 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Om 07.00 uur aankomst in Abu Dhabi. Dit is de maiden call van de QM2 in Abu Dhabi, dus gaat het gepaard met een hoop water, kabaal, muziek en witte jurken. Ook de Commodore laat via de omroep weten hoe blij hij is. Ik heb gelukkig mijn oordopjes in, maar J. ligt sinds 06.30 uur al te genieten van de feestvreugde. Ik zal een stukje muziek opnemen!

We worden met busjes naar de Marina Mall gebracht, daar we ff aan de koffie en internet. J. checkt even de bankzaken en dan blijkt dat er twee keer bedragen afgeschreven zijn, die ons niet bekend voorkomen. Wat blijkt, in Barcelona is mijn pinpasje geskimmed. Bij de eerste de beste pinautomaat op de Ramblas. Tja, niks aan te doen, J. belt met de bank en dan blijkt het pasje al geblokkeerd te zijn op verdenking van fraude. We zullen wel zien wat het wordt, kunnen er nu toch niks meer aan doen!

We zijn daar zo mee bezig dat we zonder te betalen weglopen bij Jean's koffie. Daar komen we pas achter als we bij de bus staan te wachten. J. gaat snel terug om te betalen en heeft er weer 3 vakantieadresjes bij!!!! Resterend bedrag in de beurs: 1 Dirham.

We weten niet hoe het komt, maar veel van de nieuwe gasten die in Dubai aan boord zijn gekomen zijn me toch een partij chagrijnig. Wij gaan met opzet iedereen 'a very good afternoon' wensen. Soms schrikken ze gewoon van je. Misschien komt het doordat de eerste 3 dagen van een nieuw segment de hygiëne voorschriften worden opgeschroefd. Geen zelfbediening meer dus, tot blijkt dat er niemand ziek is geworden, dan worden de maatregelen weer versoepeld. Dan kan het niet anders dan dat je soms wat langer moet wachten.

En weer nieuwe vrienden! Ik noemde hem al 'hand in zijn broek' want zo loopt hij de hele dag, maar J. noemt hem mister bef, etensresten van de laatste 4 maaltijden zijn nog te bespeuren op zijn kin en in zijn mondhoeken. Ze komen uit Schleswig-Holstein (of zoiets).

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Queen Mary 2

We varen met de Queen Mary 2, rederij Cunard. Een reis van 106 dagen, M303 is de reiscode.

26 April 2013

23-4

22 April 2013

22-4
Jopie

Welkom bij ons reisverslag! We proberen zo vaak en zo veel mogelijk informatie te delen, maar willen niet dat de hele wereld weet dat we bijna 4 maanden aan het cruisen zijn. Hierbij dan ook het verzoek om niet onze namen te vermelden of die van onze meiden. Wij weten zeker dat we veel plezier zullen hebben en dat wensen we jullie ook met het lezen van onze reisverhalen.

Actief sinds 10 Feb. 2012